Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArlin, Patricia Kennedy
TitelPiagetian Tasks as Predictors of Reading and Math Readiness in Grades K-1.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 73 (1981) 5, S.712-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDevelopmental Stages; Elementary School Mathematics; Foreign Countries; Kindergarten Children; Learning Readiness; Predictor Variables; Primary Education; Reading Readiness; Canada; Metropolitan Achievement Tests
AbstractThe purpose of this study was to determine which of nine Piagetian tasks could function as a measure of a child's cognitive developmental readiness for reading and mathematics. Second, an attempt was made to identify patterns of acquisition of the component skills associated with seriation, classification, and conservation. (Author/BW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: